La idea era realitzar un debat virtual i culminar finalment el dia 15 de gener amb un debat presencial. Així, la xarxa utilitzada per fer aquesta tasca ha estat Twitter. Tot i que faig ús d’altres xarxes socials, en un primer moment no em va fer molta il·lusió obrir un nou compte d’aquest tipus, potser perquè pensava que no sabria utilitzar-ho. Però, finalment ha estat molt més fàcil del que pensava.
L’activitat prèvia vía Twitter consistia en fer (per ordre de llista) dos grups i cadascún havia de defensar un rol; a favor de l’escola tradicional o a favor de l’escola constructivista i als pocs dies es feia un canvi, de manera que totes havíem de defensar els dos tipus d’educació amb tots els arguments possibles.
Primer, em va tocar defensar l’escola tradicional, i vaig twitetjar frases com les següents:
La veritat és que en el moment de defensar aquest rol, em donava un poc d’impresió
fer públics aquests tipus de comentaris perquè realment no tinc aquesta opinió, i em sentia un poc
malament diguent coses com aquestes i debatint opinions que realment sí que pensava. Però, l'activitat era aquesta i he de reconèixer que tenia moltes idees per posar perquè és una concepció amb la que hem viscut molt de temps.
En el canvi de rol, em va tocar ser partidària
de l’escola constructivista, i, aquí sí, realment vaig poder expressar allò que
pensava i sentia, perquè ens aquests moments ja és un fet que la meva visió
passa per aquest punt; per la visió constructivista. Llavors en moltes ocasions
se’m feia més fàcil debatre a les companyes que defensaven l’altre rol, però,
he de dir que en alguna ocasió em quedava un poc sorpresa ja que no sabia com
debatre una opinió tradicional. No crec que això siga una cosa dolenta sinó que
segurament va ser a causa d’haver estat tant de temps visquen o pensan que l’escola
tradicional era l’únic.
Alguns comentaris de les meves companyes que em van agradar van ser per exemple:
Finalment, va arribar el dia del debat
presencial, així, formarem els dos grups i durant un temps unes defenien l’escola
tradicional i les altres l’escola constructivista i després es canviaven els
rols. He de dir que a jo particularment en va costar més aquesta activitat que la de
debatre virtualment, potser perquè en el presencial hi ha que trobar el moment
per intervenir i donar la teva opinió, però, igualment, em va parèixer molt
interessant tot el que es va debatre i el que es va dir (tant per una part com
per l’altra). A més, crec que l’assignatura va quedar completament resumida en
poc més de un hora i mitja i va ser com un repàs de tot el que havíem donat
prèviament i del que havíem parlat en entrades anteriors com: Finalitat i evolució de l’educació, Currículum: tasca de reflexió o cursa develocitat?... i totes les altres entrades realitzades a l’assignatura.
He de dir que quan la nostra professora ens va
presentar l’activitat, vaig pensar que únicament faríem els tweets necessaris
per tenir un poc de presència i ens olvidariem de tot. Però, i per a la meva
sorpresa, el debat estava sempre molt animat i jo particularment estava sempre
molt pendent de la xarxa perquè se’m ocorrien idees o perquè volia vorer quin
color anava agafant el debat.
M'he donat compte de què aquest
tipus d’activitats són realment importants, perquè és bàsic tenir construïda perfectament la nostra
idea sobre quin és el tipus d’educació volem donar als nostres alumnes i quina
escola defensem, ja que crec que cal saber argumentar què feim i perquè ho feim
així.
No hay comentarios:
Publicar un comentario